PAK MENURUT KITAB KEJADIAN
DOI:
https://doi.org/10.54765/ejurnalkadesi.v5i1.36Keywords:
Pendidikan Agama Kristen; Kitab KejadianAbstract
?Kitab Kejadian melaporkan Pendidikan Agama Kristen dengan sangat
jelas. Pendidikan Agama Kristen dalam kitab Kejadian menjelaskan
bahwa Tuhan bukan hanya sekedar pendidik, melainkan perencana dan
pelaksana proses Pendidikan Agama Kristen bagi umat-Nya. Proses
Pendidikan Agama Kristen dalam kitab Kejadian dimulai dari penciptaan bumi dan isinya, termasuk menciptakan manusia dan mengajarkan
proses pendidikan kepada manusia. Penelitian ini bertujuan untuk
menggali dan meneliti serta mengungkap Pendidikan Agama Kristen
berdasarkan kitab Kejadian. Metode penelitian yang digunakan metode
kualitatif deskriptif melalui penelitian kepustakaan. Adapun hasil
penelitian ini yaitu kitab Kejadian melaporkan secara terbuka baik
berkaitan dengan Pendidikan Agama Kristen.
References
Boehlke, Robert R. Sejarah Pikiran Dan Praktek Pendidikan Agama Kristen: Dari Plato Sampai Ignatius Loyola. Jakarta: BPK Gunung Mulia, 1994.
Douglas, J.D. Ensiklopedia Masa Kini Jilid II. Jakarta: Yayasan Komunkasi Bina Kasih, 2011.
GP, Harianto. Pendidikan Agama Kristen Dalam Alkitab Dan Dunia Pendidikan Masa Kini. Yogyakarta: ANDI, 2012.
. Teologi PAK. Yogyakarta: ANDI, 2017.
Homrighausen, E. G, and I.H Enklaar. Pendidikan Agama Kristen. Jakarta: BPK Gunung Mulia, 2008.
Johnston, Philip. IVP Introduction To The Bible. Bandung: Yayasan Kalam Hidup, 2006.
Park, Abraham. Pertemuan Yang Terlupakan: Perjanjian Suluh Dan Penggenapannya. Depok: Yayasan Damai Sejahtera Utama, 2011.
. Silsilah Di Kitab Kejadian: Dilihat Dari Sudut Pandang Penyelenggaraan Sejarah Penebusan. Jakarta: Grasindo, 2011.
Simatupang, Hasudungan, Ronny Simatupang, and Tianggur Medi Napitupulu. Pengantar Pendidikan Agama Kristen. Yogyakarta: ANDI, 2020.
Suparman, Tarpan. Kurikulum Dan Pembelajaran. Jawa Tengah: CV. Sarnu Untung, 2020.
Telnoni, J A. Tafsir Alkitab Kontekstual Oikumenis: Kejadian Pasal 1-11. Jakarta: BPK Gunung Mulia, 2017.
Thomas, Groome H. Christian Religious Education. Jakarta: BPK Gunung Mulia, 2010.
Tubagus, Steven. Kajian Teologis Tentang Pendidikan Agama Kristen Dalam Akitab. Jurnal Teologi dan Pendidikan Kristen 1 (2020). http://www.jurnal.sttissiau.ac.id/index.php/jbs/article/view/10/13.
Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka, 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 JURNAL KADESI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Open Access Policy & License
All research articles published in JURNAL KADESI: Jurnal Teologi dan Pendidikan Agama Kristen are fully open access: immediately freely available to read, download and share. Articles are published under the terms of aCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
Definition of Open Access Publication from Bethesda Statement on Open Access Publishing: An Open Access Publication [1] is one that meets the following two conditions:
- The author(s) and copyright holder(s) grant(s) to all users a free, irrevocable, worldwide, perpetual right of access to, and a license to copy, use, distribute, transmit and display the work publicly and to make and distribute derivative works, in any digital medium for any responsible purpose, subject to proper attribution of authorship, as well as the right to make small numbers of printed copies for their personal use.
- A complete version of the work and all supplemental materials, including a copy of the permission as stated above, in a suitable standard electronic format is deposited immediately upon initial publication in at least one online repository that is supported by an academic institution, scholarly society, government agency, or other well-established organization that seeks to enable open access, unrestricted distribution, interoperability, and long-term archiving.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.